Inte min dag igår

Nej, det kan jag knappast påstå..det började med den där kaffekannan jag hade sönder..och sen gick det bara utför..

Var ju tvungen att ta halv fyra bussen härifrån igår för att hinna till sollentuna och fixa ett recept till nya p-piller på ungdomsmottagningen..fick lite bråttom där på slutet så jag hann inte med den bussen..den åkte ifrån mig mitt framför näsan typ. Så det var bara att ta nästa buss som tur nog kom bara 5 min efter och åkte 10 min efter.
Jag kom till sollentuna vid tjugo över fem och går mot ungdomsmottagningen. Och vad passar inte bättre denna dag än att ställa in den enda jä*la öppna mottagningeni veckan? Jovisst, den var så inställd. "Mvh personalen" Alltså vaf*n?! Kan en ungdomsmottagning bli sämre? Åh! Okej, deras personal är jättetrevliga, inget ont mot dem men skärpning på servicen! Ärligt talat! Som jag skrev, de har bara en enda öppen mottagning i veckan på torsdagar, mellan 3 och 6. Deras telefontider för att boka en tid är mellan 11 och 12 på månd, tisd, onsd och fre. Alltså hur tänker dem? 4 dagar i veckan kan man ringa och bara under en enda timma? När man antingen är i skolan eller på jobbet. Gah! Haha, var inne på deras hemsida nyss, nu står det där att den öppna mottagningen var inställd igår. Vad bra!

Jag fick halvspringa med mina redan söndertrampade tår i pumpsen mot sollentuna sjukhus för att hoppas på att mödravårdcentralen fortfarande skulle vara öppen. Kom dit ungefär vid halv 6 och får en förklaring att de stänger vid fem och att jag måste voka en tid. Eh. Jag behöver liksom receptet nu. Mina p-piller går ut ikväll. Som tur var fixade en kvinna receptet åt mig som hon tydligen märkte bara tog henne typ 3 sekunder.. Tog det. Tackade och halvsprang till tio-i-tåget igen, som jag missade..

Fick ta nästa och på grund av det och en försenad 520 buss bara hann vara hemma i 5 min inna jag skulle åka igen! Stress! Hann fixa ihop två mackor och byta om faktiskt. Åkte till dansen med mickan och anna, dansade och var glad, åker hem med dem, stiger ur bilen när klockan är nio och..upptäcker att jag glömt dansskorna på skolan. F*n, f*n, f*n!! Har ju hört att flera tjejer blivit av med sina skor där så jag blev inte så glad..ringde några gånger till deras växel som stänger åtta och upptäckte att jag inte kunde göra nått. Duschade och gick och la mig på ett mer eller mindre dåligt humör.

Det var min eftermiddag det.
Idag ska den bli bättre! Fick underbart nog åka två timmar tidigare idag för att hinna till dansskolan innan den första kursen börjar. Tack för det. Verkligen. Jag ska ha dem tillbaka! Vet inte vad jag gör om de är borta när jag kommer dit. Då denna fredag förstörd också och säkert helgen med. Punkt.

Efter att jag varit på dansskolan och hämtat skorna ska jag köpa mina nya p-piller, Yasmin. Ska ta mitt första piller ikväll från dem och 3 månader framöver. Hoppas nu att ca 200 kr kommer att hjälpa min hy.
Senare på dan får jag se vad som händer.
Tjao!

Kommentarer
Postat av: Revin

:)
när ses vi imorn gumman?

2008-03-14 @ 14:16:07
URL: http://revin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0