Boktips! James Frey - Tusen små bitar

image497

Lånade denna bok av Kicki i söndags, hört av så många att den är sjukt bra så jag måste ju bara läsa den. Jag läste första sidan och var fast. En sida. Första sidan. Ingen bok innan har fått mig att känna så och ju mer jag läser desto mer fast blir jag, den är hemsk, mycket hemsk men så bra. Om jag får läsa så mycket jag kan och vill de här kommande dagarna lär den vara slut på ett kick.
Läs den om du inte gjort det. Gör det!

Beskrivande text på bokens baksida:

Tänk dig att du vaknar på ett flygplan. Du har ingen aning om var du har varit eller vart du är på väg. Ditt ansikte är sönderslaget och att du har blåmärken och sår på hela kroppen. Du har ingen plånbok, inga pengar, inget jobb. Polisen letar efter dig. Tänk dig att du bara är 23. Och att det har hänt förut...
James Frey ställdes inför denna surrealistiska situation. Tusen små bitar är berättelsen om vad som hände sedan. Det är en intensiv, oförutsägbar och gripande berättelse om drog- och alkoholmissbruk som det aldrig har blivit beskrivet förut.

Blev lite besviken nyss då jag fick reda på att det typ inte är en självbiografi men snälla, boken är fortfarande lika bra för det. Om detta som han skriver just precis inte hänt honom har det säkert hänt någon annan.

Kommentarer
Postat av: Diana

Sabina, det där är min favoritbok! läst den två ggr, och det är visst en självbiografi? vem sa att det inte är det?

2008-03-16 @ 17:13:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0