Tankar om studenten

Blev inget skrivande igår, tyckte inte att jag hade något vettigt att skriva om helt enkelt.

Flaket är bokat nu! Wiho! Den 5:e Juni smäller det! Åååh längtaaar! 20 veckor kvar exakt, idag! Hahaha lycka! Fucka ur! :D

Men vad gör man sen..jag lär bli helt hysterisk och gråtfärdig dagen då jag vaknar så bakfull med alla det där känslorna i kroppen, som L sa, man känner sig helt tom, och ja, det förstår jag så väl, (både av alla spyattacker) men dock nog mest på grund av att allt är slut, dagen man väntat på och kämpat för i 12 år är äntligen kommen och så plötsligt är den över, allt är över, de där 12 åren har fått sitt slut, sommarlovet väntar, mitt underbaraste sommarlov väntar, mitt sista sommarlov väntar..
Ja, jag kan inte tro att det är sant, jag närmar mig studenten med säkra men samtidigt långsamma steg..jag har väntat så länge på den där dagen att jag inte fattar att den verkligen snart är här, det går så fort, för fort. Men åh vad jag samtidigt vill ha den nu. Jag vill ha sommar, jag vill ha min efterlängtade sommar med min underbara pojkvän, jag vill ha våran så länge planerade skärgårdsluff, jag vill ha tillbaka våra sommarnätter.
Tillbaka till studenten. Hur kommer jag att klara av tankarna när jag vaknar den 6:e (förhoppningsvis i min säng)? Jag blir bara dum i huvudet av att tänka på det nu. Vad händer nu? Vad ska jag jobba med? Ska jag plugga vidare? Ska jag jobba först? Vad ska jag i så fall plugga till? Om jag ska jobba, när ska jag i så fall börja?
I tolv år har jag alltid haft en säker plats att kunna gå tillbaka till efter ett underbart sommarlov med mycket vilande, skolan. I skolan har jag varit trygg, där har man ju alltid haft sina vänner. Men om 5 månader har jag ingen skola där i princip alla vännerna finns. Då finns ingen skola som ja obligatoriskt måste gå till. Då finns bara en massa frågor.
Jag måste klara mig själv, jag måste tänka själv, och välja själv vad jag vill göra. Läskigt. Och hur blir det med vännerna här. Hur träffas man sen? Kommer vi ha tid med det? Kommer jag förlora mina vänner? Kommer att kunna ses ofta? Suck..vi måste klara av det. Vi måste hålla kvar kontakten. Måste.

Såja..kände bara att jag ville få ut det där. :)
Ska snart ha min sista lektion, graf. Imorgon är det redovisning av våra affischer så de måste bli klara idag men jag har kommit rätt långt så det ska jag nog fixa, det är bara en affisch som inte är klar ännu.
Slutar fyra, ska hem och bara ta det lugnt och sen kommer älslingen. :) Var med han igår med, åt lite gott och tittade på Tro, hopp och kärlek, en gammal goding. :P

Imorgon är det fredag, skööönt! Men ska nog inte göra något speciellt i helgen förutom att min lördag blir en måndag och min måndag blir en lördag. Låter det krångligt? Haha, har öppet hus på lördag, ska bara vara här i 30 min..mellan 11:50-12:20, lätt värt en ledig måndag. :)
Så är det.

Kommentarer
Postat av: sandra

Oh vad jag känner igen exakt de där tankarna. Kommer ihåg hur mycket man längtade men samtigt hade lite småpanik över det hela.
Men hörru, tänk på allt du KAN göra efter studenten, istället på alla frågetecken kring VAD du ska göra. Kan kännas lite lättare då iallafall :)
kram!

2008-01-18 @ 11:56:28
URL: http://shenanigans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0