Time to breathe

Äntligen. Dags för lite lugn och ro. Bort från all stress och måsten. Bort från stan. Bort från alla dårar. Är hos mormor och morfar uppe i Hälsingland. Dundermys!

Här har jag barndomsminnen i överflöd. Det är nästan läskigt hur väl jag kommer ihåg allt..
Hur vägen upp hit alltid kändes så mycket längre än vägen hem.
Hur man knappt kunde sitta still i bilen när vi svängde in på den där vägen när det bara var 5 minuter kvar.

Knåda som de bor i är en liten by man kör igenom på mindre än minuten.
Busshållplatserna är gjorda av trä. Målade i rött. Och såklart med vita knutar.
Det är mycket vackert här, sommar som vinter. Borde åka hit mycket oftare..

Så fort jag går in i detta hus blir jag 10 år igen. 10 år utan några som helst bekymmer. Helt avkopplad och samtidigt full med ny energi.

Imorgon är det julafton. Undrar om tomten kommer...

Kommentarer
Postat av: Anna

fantastiskt mysigt Tussan..njut nu o kramas mycket med familjen..puss moster

2010-12-23 @ 19:05:21
Postat av: Sabina

Det ska jag :)

2010-12-24 @ 13:32:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0