Hemma på fastlandet

Ja..då var man hemma igen då. Mer exakt kom båten in klockan 04:05 till Nynäshamn i söndags. Hemma var jag inte förrän ca 05:30. Då var jag trött.

Jag vet faktiskt inte var jag ska börja eller sluta. Men jag ska i alla fall försöka med en liten sammanfattning..vet inte om det går..för det måste upplevas.

Under vecka 29 har vi..

- Träffat så mycket folk, galet folk, roligt folk, trevligt folk!
- Gått mellan 10-12 km om dagen.
- Bott typ 10 km från självaste Visby.
- Bott 3 km från närmaste busshållplats.
- Festat!
- Druckit mer än vanligt på en vecka. Ha.
- Promenerat i vackra Visby.
- Hittat fel.
- Hittat rätt.
- Liftat.
- Väntat på bussar för länge.
- Fått reda på att vårt Vandrarhem en gång i tiden både varit ett mentalsjukhus och en TBC-anstalt. "Nu blev det ju mycket mer spännande!"
- Fått reda på att det spökar på vårt vandrarhem. Jaa!
- Solat.
- Shoppat för mycket..och bara för mycket.
- Lyssnat på Jesse McCartney. Haha! Kanske för mycket.
- Stått fööör länge i krogköer. 2 timmar slog allt och jag skojar inte.
- Ätit på en jättemysig restaurang, favvis.
- Ätit på ett mysigt café..som hade världens godaste mackor? Favvis.
- Blivit uppraggade av minderåriga.
- Blivit uppraggade. Ja det räcker.
- Trott att allt som var klet å skit i vårt rum på vandrarhemmet var sperma. Såklart att det är!
- Sovit för lite(!) Oja. Har aldrig varit så sliten..någonsin. Varje dag. Ont i kroppen! Men så värt det.
- Sovit för trångt. 4 pers på en 90 madrass..i badrummet. No comments. Vi var 11 pers som sov i en etta.
- Somnat typ inne i en butik.
- Spenderat pengar!
- Hatat vårt vandrarhem.
- Älskat vårt vandrarhem.
- Ätit god mat!
- Ätit äcklig mat!
- Ätit samma mat..i flera dar..till lunch och middag. Nudlar vill vi inte se igen. Eller jo..
- Varit med om så jävla mycket, på så jävla kort tid!
- Inte velat åka tillbaka hem.
- Bestämt att vi ska åka nästa år igen. Bokning sker i februari.
- Längtat till nästa vecka 29!
- Och sist men inte minst..
.. haft så jääääääävla kul!

Ett måste är att titta in på Revin blogg och se lite bilder då jag inte orkar lägga upp några nu.

I söndags var man tillbaka till det vanliga och trygga igen då. Och för det hade jag väl rätt blandade känslor och tankar.

Men såklart har jag saknat vissa personer. ^^, Kvällen blev dock mer oplanerad än vad jag trodde. Trodde t.ex. att jag druckit klart för veckan men nej, nej, hemma hos Åström blev det både shots och groggar. Kändes rätt skönt och vi var ju ändå 3 st som skulle upp för att jobba i måndags..och det kändes såklart mycket bättre då. Gruppsympati!

Kändes dock inte lika bra igår med högst 4 timmars sömn, var väl rätt seg kan jag säga men idag gick det bättre! Nu jobbar syrran i fem dagar och då får jag vara ledig (sägs att värmen kommer nu! Ja!), sen är det min tur igen.

Nu ska jag äta och senare blir det en liten flytt till Häggvik med älsklingen för kattvakt i några dagar.

Får inte heller glömma att tala om.... att igår hade älsklingen och jag hela 11 månader! Snart ett år! Fortfarande overkligt. Det kan inte bli bättre.

Ha en trevlig kväll!
Joule! (Med gotländsk dialekt) Love it! (Vissa vet..vissa vet inte.) Haahaaa :]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0