Stor sol och 20+

Tisdagsmorgon..känner mig rätt pigg ändå. Men det måste nog bero på min vetskap om min långa sovmorgon imorn. Ja, så är det nog.

Igår provade jag min studentklänning..eller ja, delar av den. Min underbara syster syr ju den. Tack än en gång. Du är bäst. Kändes så bra, tyvärr måste hon sy om en del men ååh, vad bra det kändes! Snart får jag prova hela också! Haha :D Och på tal om känslor kring studenten, för 567:e gången. Det är mösspåtagning imorn! Känns så rätt men ändå så fel att sätta på sig mössan redan imorn, hallå det är en månad kvar liksom! Jag kommer ju bara längta ännu mer då! Tydligen tog man på sig en helt annan mössa förut, det gjorde iaf Sofia på mitt jobb/min praktik. Hon berättade igår att de fick en extra mössa för att kunna sätta på sig den på mösspåtagningen och den riktiga den stora dan. Vore inte helt fel med två tycker jag.. Och enligt Linus (som oftast har rätt om allt) hade man på sig mössan i skolan från mösspåtagnings-dagen fram till student-dagen och då fick man slänga av den. Fast det är ju ännu längre bak i tiden. Rätt coolt det med men..nää. Föredrar nog denna tradition. Åh vad kul det ska bli!

Idag visar väderprognosen 20+ och stor sol, utan några moln alls! Så långt ögat kan nå! Underbart! Det måste ju bli varmaste dagen hittills idag. Fast hade nog velat haft det imorn istället..i och för sig ska det inte vara så mycket mer moln eller färre grader. Blir nog bra. Undrar vad jag ska ha på mig..

Igår blev jag sur vid elva på kvällen. Riktigt sur. För vad berättade gubben i rutan på kanal tre då? Jo, att Prison Break sände sitt sista avsnitt av denna säsongen igår. Och det kommer tillbaka till hösten. Uh! Alltid! Varför alltid så långa uppehåll med så få avsnitt (8-10 typ) på varje!? Förstår inte! Vill inte! Måste f*n börja ladda ner det. Orkar inte vänta! Dumma!

Igår gav jag min Linus blommor. För att visa att jag tycker om honom. Mycket. <3

image624

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0