En promenad på stan

Den här dagen går lite fortare än andra. Inte så konstigt eftersom att jag inte har behövt sitta här hela dan. Har gått hela 6628 steg idag sen jag kom hit. Haha, ja, jag har en stegräknare på mig. Tydligen ska en kvinna mellan 18-40 år ta 12.000 steg per dag. Då har jag hälften kvar. Känns ändå rätt säkert eftersom att jag dansar idag. :)

Solen sken faktiskt när vi begav oss till Moderna Museet med en buss och en promenad och än skiner den. Det är så varmt och skönt! Speciellt när det inte blåser. Underbart.
Hur som helst så var Andy Warhol utställningen hur cool och bra som helst. Lite över mina förväntingar faktiskt. Moderna hade gjort det riktigt snyggt alltså. Gå dit och se det om du inte gjort det! Kan rekomendera det! Det är ju gratis.
Vi åt en jättegod lunch också på deras restaurang efteråt. Ja, min lunch var i alla fall jättegod. Lax. Mmm.
Efter de tog vi oss tillbaka hit till volt på olika sätt, vissa med taxi, buss eller färja. Jag tog färjan med fyra till. Jättemysigt nere vid vattnet. Synd att det typ tar 2 sekunder över med djurgårdsfärjan.
Kände mig som ett barn igen när jag kom för nära Gröna Lund..måste verkligen dit snart! I sommar, då! Längtar! Haha jag älskar tivoli! Blev en långpromenad tillbaka hit men det var skönt. Solen svek mig inte idag.

Tog några fina bilder också.

image566 image567
image568 image569
image570 image571
image573 image572

Snart är det dags att rulla hemmåt.
Det blir en intressant dag imorgon. Vill nämnligen vara med på ett frukostseminarium som Volt har ordnat här nere på den fantastiska restaurangen Combo åt sina kunder med mycket god mat, mycket härlig inredning och stämning. Ska alltså vara här 07:30(!). Men det är nog värt det. God frukost får jag i alla fall. Annars är väl dagen som vanligt här på volt förutom att det är jag som är ansvarig för växeln imorn. Sophie är sjuk och kommer inte imorn som brukar ha den och sen är de två tjejer som brukar ta den om Sophie inte är här inte heller här. Så jag skickade nyss ut ett mejl om att jag blir Sophie för en dag som tar hand om bud som ska iväg och växeln. Tänker göra så gott jag kan skrev jag. Fick bara positiva reaktioner tillbaka. Så det känns skönt. :) Dessutom är det inte så många som ska vara här imorn och eftersom att växeln "krånglar" ska jag bara be de som ringer att testa på mobilen istället på den personen de söker. Kan ju inte vara för svårt..eller.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Fina bilder du tagit, å du växeln klarar du galant :-)

2008-04-18 @ 09:38:13
Postat av: Sabina

Thanks mammi =)
Puss!

2008-04-18 @ 10:01:57
URL: http://sabinajakobsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0