Edward Scissorhands

Ja, den filmen köpte min älskling igår! :D + Corpse Bride! :D Som är skitbra! Båda filmerna har en fantastisk duo, Mr Depp och Mr Burton. När det samarbetar i filmer kan det inte bli annat än skitbra. De får aldrig sluta. Love it. Extra speciellt är det ju också med Edward Scissorhands eftersom att det är deras första film tillsammans. :) Andra filmer de samarbetat i är Ed Wood (rätt skum men kul, speciellt att se Depp som transvestit), Kalle och chokladfabriken (jättebra, tänk stort, fantasi, färger, äventyr, barn), Corpse Bride, (han gör huvudpersonens röst, som jag skrev, jättebra, dödligt vacker), Sweeny Todd (såg nyligen på bio, vacker, brutal, smutsig, fängslande).

Såklart att vi såg Edward Scissorhands igårkväll också tillsammans med chips och dipp. Den var lika bra som jag trodde. Lite sorgligare kanske. Och nu har jag äntligen sett den! :) Yes. Måste se Corpse Bride snart igen också eftersom att Linus inte sett den. Waaa. :)

image544
Vacker.

När jag ändå skriver om Depp och filmer så kan jag även berätta att det snart kommer flera nya. :) De är dessa: The rum diary (2009), Shantaram (2009), The imaginarium of doctor Parnassus (2009) och Public Enemies (2009). Ser jag fram emot. Jaaa. :)

Nu ska jag göra annat.


P.s. Förhoppningsvis hämtar jag och Revin våra studentmössor i skolan på lunchen. :D Annars blir det av imorn. Spännande!

Hejsvejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0