Hur tänker killar?

Innan jag börjar mitt klagomål tänker jag meddela att jag inte kommer dra alla över en gräns. Jag menar inte alla killar i det som jag ska skriva. Det finns bra också, det finns smarta och normala killar, jag lovar. Kan vara svårt att tro men det är sant! Jag har en pojkvän som är ett bra exempel på det. Tack för att du är normal! Tack för att du inte är dum i huvudet! Haha, normal kanske låter tråkigt men det jag menar är att det finns killar som tänker på det mest konstiga sättet. Läs och lär.

Igår när jag var påväg hem från skolan hörde jag ett samtal mellan två unga tjejer som går i samma skola som mig. Bor i samma område också däremot men det hör inte hit. Ville bara tillägga det om någon av förmodan skulle råka hamna här på min blogg och känna igen sig i situationen.
Well..
Den ena tjejen (kan kalla henne för A) var irriterad och arg, hennes tjejkompis (B) frågade vad det var som gjorde henne så upprörd. Hon sa "Han kallar mig hora!" B: Va? Vadå sa han det? A: Jaa, han tycker att det jag har på mig, den här tröjan ska man ha till jeans och inte leggings. Han sa till mig att jag ser ut som en hora! (Den här "han" är alltså hennes pojkvän) Resten av samtalet kan ni kanske lista ut själva, hörde inte allt men det blir ju såklart skitsnack och fula ord om hennes pojkvän. Det vet vi tjejer.

Han har påpekat hennes klädstil som "horig". Notera nu, hon hade en tunika på sig (som föresten var väldigt söt, vill ha) över ett par svarta leggings. Okej tunikor räcker inte ner till knäna men den täcker ju rumpan och en bit över låren och ner. Jag fattar inte, vad fan var det som var horigt men det? Blev så jävla frustrerad..och han var pojkvän till henne! Jag förstår mig verkligen inte på vissa människor ibland... Många tjejer har varit med om någon gång att de blivit kallade för hora av sin pojkvän..men varför? Av vilken anledning har de rätt att kalla oss hora? Vet killar vad en hora är?

"Hora är en nedsättande benämning på en prostituerad kvinna."
och prostitution är när en person utför sexuella handlingar åt en annan för pengar!

Okej, vi ändrar lite på det, pojkvännen till A kanske tyckte att hon såg "billig" ut. Men billig? Alltså, vad får en tjej ha på sig idag? En overol kanske, möjligen? Jag hade kunnat hållt med om hon hade världens minsta kjol och magtröja på sig men wtf, leggings och tunika? Hur i helvete tänker du?!

Jag tycker att du, pojkvännen, ska börja tänka i nya banor. Du har ju ingen koll alls. Jag tror att du av rädlsa för att andra ska se hennes skönhet kallar henne fula saker så att hon inte mer använder snygga kläder som andra kan ge henne komplimanger för. Om du nu vill ha kvar henne är du inne på helt fel spår killen. Se hur fin din tjej är istället för att trycka ner henne! Ge henne komplimanger istället så kanske du har en chans i alla fall!

Lyd mitt råd.
/S

Kommentarer
Postat av: Linus

Äh, va fan, burkor och slöjor det är grejer det... ;)

2007-09-28 @ 11:53:13
URL: http://denois.nu
Postat av: Sabina

Håll käft älskling ;)

2007-09-28 @ 17:41:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0