Take me to Neverland

Hej hallå!

Idag var jag hos tandläkaren för sista gången i år. Skönt! Jag gjorde en fyllning, ingen bedövning behövdes och det gick på ett kick. Jag var nöjd i någon minut tills tandläkaren påminde mig om att nästa gång jag är där kommer jag att behöva betala..


Det här har ju blivit lite av en filmblogg tycker jag och då kan jag lika gärna berätta vad jag och älsklingen tittade på igår som han hade köpt! Finding Neverland från 2004 med den enastående Mr. Johnny Depp. Och såklart var den bra! :) Väldigt gullig! Lite sorglig på slutet men sånt hör väl till.
En annan kul grej som jag la märke till fort som attan var att han i denna film spelar mot Freddie Highmore som han även spelar mot i Charlie and the Chocolate Factory. Där Freddie spelar just Charlie. Mycket roligt tyckte vi. Han är ju så bra! I Finding Neverland var han Peter..som i Peter Pan. Fast det kunde ju diskuteras. :)



Det här är i alla fall ingen mat-blogg men jag måste bara tipsa om middagen jag och min älskling gjorde igår!


 

3 pers (2 tortillas var)

Värm 5 dl creme fraishe, blanda i en tortilladip (ja, en sån från chipshyllan),
blanda i bitar från en hel kyckling (vi hackade sönder en nygrillad, godast så tycker jag)

 

Lägg tortillabröden på en plåt och rulla sedan in lite kycklingröra i,
"dekorera" med riven ost ovanpå och skjuts in i ugnen i några minuter så att osten får smälta.



Sist men inte minst,
toppa tortillan med salsasås och sallad bredvid. Färdigt! Och såå gott!

För en smalare variation:
Välj bara en creme fraishe med mindre fetthalt (kanske även yoghurt funkar..), ha fullkornstortillas istället och kanske t.o.m. skippa osten.


Ska iväg till killen om en stund igen..undrar vad för gott vi ska äta idag..


Kommentarer
Postat av: sandra

sv; okej, vad mysigt :)

Ah, i know! ph, vad kul! hade verkligen velat sett den, men det var så mycket att göra just då med skolan och allt, tyvärr..

2008-09-08 @ 18:54:11
URL: http://marinoni.blogg.se/
Postat av: Ida Björck

svar: okej mys :)

tack så mycket :D

2008-09-08 @ 19:46:58
URL: http://idahbjork.blogg.se/
Postat av: Revin

ååh.. ett matinlägg :] denna tyckte jag om.. såg himla goott ut!

2008-09-09 @ 01:05:51
URL: http://revin.blogg.se/
Postat av: Sweet life style

gottgottgott!

2008-09-09 @ 06:48:01
URL: http://sweetlifestyle.se
Postat av: Dress Like a Princess

Godmorgon! :)

Ååh vilken god mat

2008-09-09 @ 08:41:58
URL: http://dresslikeaprincess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0