Utvärdering

Ja! LaChapelle utställningen var hur bra som helst. Precis som jag trodde. Och mycket mycket bättre. Så stort. Så många bilder! Jag och Sandra kom dit vid 6 och rörde oss inte därifrån förrän klockan var kvart över 9. Bara sista halvtimmen typ stod vi och försökte välja ut tre vykort att köpa var. Så svårt när det fanns så mycket. Klart en affish hade varit mycket häftigare att ha på en vägg i rummet men jag fortfarande en fattig student. I 29 dagar till! Sen är jag bara fattig.

Vi kom hem vid elva tiden. Inte jättekul kanske med tanke på att middagen då var rätt efterlängtad. Det blev pizza och ja, kanske inte kändes helt rätt innan sängdags. Men orkade inte var uppe. Så trött i kroppen efter allt gående.

Hur som helst, hans verk är helt underbara, häftiga, galna, starka, annorlunda och färgrika. När det gäller kändisana lyckas han verkligen fånga deras personlighet. På ett ibland ironiskt sätt men det är lika bra ändå. Jag skulle kunna stått och bara titta på vissa bilder hur länge som helst kändes det som. De är så intressanta och snyggt gjorda så det är svårt att förstå. Kollade på två olika filmsnuttar där det visade hur han byggde upp allt och förberedde sig inför en plåtning. Snacka om jobb och pengar och tid och . Men vad bra det blir. Allt är på riktigt. Så äkta att bilderna ibland ser oäkta ut. Att man i hans bilder ser mycket av exhibitionism är också lite speciellt. Men han är grym! Och ännu roligare blir det med de bilder där kändisar är med.

Här är några av hans foton.

image635
image636
image637

image638
image639
image640

Idag har det inte hänt så mycket. Var i skolan mellan 11 och halv 3 typ. Klockan 1 hade utställningen Färg & Form på Edsviks konsthall invigning. Rudbecks media treor och Sollentuna Frias media treor har ställt ut olika verk. Linda Skugge klippte bandet. Det var mycket folk och jag hjälpte till med lite allt möjligt. Mest minglet. Kul var det iaf. Många snygga grejer. På söndag ska jag dit igen. Ska vara är mellan 3 och 4 för att prata om rudbeck och media. Då ska även utställningen plockas ner. Måste städa och fixa i ordning vid 5.

Imorn är jag på plats på praktiken igen. 2 dagar kvar till helg.
Idag hade jag bara shorts på mig! Underbart! Woho!

Ska snart åka till älsklingen.
Bloggar imorn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0