Matlagar-Sabina

Morn morn!

Torsdag..shit vad veckan springer iväg!
Imorn tänkte jag äntligen påbörja min bränna inför studenten då jag vill vara brun och fräsh. Åker härifrån direkt och solar och sen vidare antingen till mig eller baby eftersom att vi ska ses på kvällen. Fredagsmys. :)
Efter fredag kommer jag nog (om jag håller mig till planen) sola varannan dag fram till den 5:e. Då borde ju någonting hända. Inget plus direkt att det kan ta så lång tid för mig att bli brun..om jag nu lyckas bli brun istället för röd. Aja, försöka går ju i alla fall.

Igår lagade jag maten! Tadaa! Var så sugen på en speciell rätt jag lärt mig laga av Picke Mersson. Hihi. Jag och älsklingen brukar laga den men nu var det ett tag sen.. Rätten är en gratängrätt typ och det som finns i gratängen är ris längst ner och över det lägger man kasslerskivor, häller på en sås (som är gjord av två dl vatten, två creme fresh, lite senap (bestäm efter smak) och en buljong tärning) och över det läggs ananasskivor på kasslerskivorna och sist och minst riven ost över allting. In i ugnen i ca 15 min på ca 150 grader, klart! Mums!
Tog till och med en lunchlåda hit idag..duktigt! Jag har börjat få svårare och svårare för att ta med mig lunchlåda (andra gången nu under hela praktiktiden) nu när jag ätit lunch ute i snart 11 veckor. Då duger inte vad som helst. Blivit lite kräsen tror jag..hm. Men det jag lagade igår är ju så gott! Längtar till klockan 12! Ha. :)

14 dagar kvar.

Kommentarer
Postat av: Roxanna

Jag tänkte också sola imorn! :) ska vi göra det tillsammans?

2008-05-22 @ 11:57:29
URL: http://roxiee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0