En helg ute på landet

Jahapp..då var det tisdag och slut på mitt lilla lov. Men det har varit så skönt att vara ledig i 4 dar! :)
I lördags som sagt blev det en mysig och trevlig påskmiddag hemma hos Åströms och senare drog jag och killen vidare till Lindberg där fler höll hus. :) Blev tyvärr inte kvar länge eftersom att typ alla ville dra in till stan helt plötsligt istället..så vi drog hem 2 timmar senare med påbörjade fyllor. Men det var okej, märkte väl att vi var rätt trötta och deckade i sängen strax efter att vi kommit hem. :P Annars var det trevligt i väsby som vanligt.

Tack vare en tidig lördagkväll var vi pigga och krya på söndagen och kunde glatt se fram emot att sitta på flera långa bussresor. :P Jag, Linus och Sandra åkte ut till deras pappa och Helen i Sigtuna för att komma bort lite. Och vad skönt det var! Kändes verkligen att det behövdes. :) En eller flera veckor med Linus är redan paxade i sommar där borta. Jag tyckte verkligen om det. :) Speciellt när vi två kan bo i hans lilla mysiga stuga.

För att summera söndag och måndag lite:
Vi åt gott, umgicks, skrattade, åt godis, bastade, lekte med Irma (Lasse och Helens bedorande lilla bulldog), åt för mycket godis, kollade på Animal planet, hittade tillbaka till glädjen av kinderägg, gick en mysig långprommis i skogen, förbannade snön, lekte ännu mer med Irma, förbannade snön ännu mer, pratade grönalund, minnen, valborg och spöken, fick mycket hundhår på oss..jag fick även en puss..:) och en nysning i ansiktet..? och ja, vi tog det bara allmänt lugnt. :) Mys!

Det har kännts som om jag haft en liten semester där ute, trivs verkligen så långt bort från stan ibland. Det behövs som sagt lite då och då. Och vilken tur att man inte behöver åka så långt. Suveränt ju!

Åkte direkt till jobbet därifrån i morse då med killen som jag fick sällskap med fram till Rotebro..där han bytte av med syrran. Vår första dag på jobbet utan mor och påsklov kändes rätt bra..tror jag. Imorn är det dags igen och ända fram till fredag! Here we gooo.

Nu ska jag läsa lite i Tusen bitar och vänta på ett samtal från min kille..han är på middag med jobbet men ska komma sen. :)

P.s En liten fågelviskade i mitt öra idag att det är våffeldagen idag, stämmer det? Hur som helst gjorde jag våfflor här hemma till Hasse, mig och Mickan...smarr!...undrar om mamma och Linn får detsamma i Holland..? Känns lite tomt när de är borta.

Natti natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0