"Midsommarstången är en fallossymbol"

Något liknande sas av min mamma inatt när vi satt och funderade över midsommarfirandets existens och varför vi har midsommarstänger..

Min lillasyster kontrade med:
- Fallos?
Och min mamma svarade:
- En stor kuk!

Hm, detta kommer mamma inte gilla men men.. jag har kul åt det i alla fall. Haha!

Nu är jag iaf hemma igen.
Eller hemma hos Linus..

Vi har ju varit hos Linus pappa i Sigtuna..(eller en stund utanför Sigtuna) från i måndags till igår..och åh, vad bra vi har haft det! Riktigt mysigt! Vi gick promenader, kollade på filmer, bastade, åt gott och tog det bara lugnt. Alltså det man ska göra när man är ledig. :)

Kom hit igår på dan och började sakta men säkert fixa i ordning oss för midsommarfirande. Blev en mycket god middag här med prat, skratt och en del dricka. :) Och åh, vilket väder vi hade! Underbart! Inget midsommarväder där inte.. Senare vid elva drog vi vidare hem till mig för att kramas med Micke och Mickan som varit i Turkland i en vecka. :) Där fortsatte festen för vissa med min familj (till fem i morse) men jag själv var för trött för det.

Idag har jag och min älskling 10 månader. :) Vad tiden går fort när man har roligt...eller är kär! Puss på dej!
Och det ska firas med...skräckfilms-maraton! Hohoo! Linus har varit och hämtat sin skräckbox (med 9 olika skräckfilmer) som han beställt. Så nu lär det skrikas ikväll!

En av filmerna vi ska se ikväll som jag bestämt är...



Ha en trevlig dag!

Kommentarer
Postat av: Madde

Hej Sabina. Det var verkligen inte igår. Vet inte ens om du kommer ihåg mig, men det tror jag. Hur är allt med dig nuför tiden ? Du verkar ha det gött i alla fall :) Hittade en gammal bild på dig och syrran som ligger i min blogg nu, hoppas du inte har nått emot det :) Check it out. Hoppas du haft en skön midsommar. Kram Madde

2008-06-21 @ 21:26:17
URL: http://normalsaltad.blogg.se/
Postat av: Anonym

Gumman, inte sa jag väl så?! Pitt brukar jag säga :) låter sötare :)

2008-06-23 @ 16:19:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0