Underhållning på hög nivå

Haha förstår inte hur en sån simpel uppgift kan bli så..rolig. :P

Har fått en uppgift att ringa upp ett flertal företag för att få deras marknadschefs mejl så att volt kan skicka ut en företagspresentation till honom/henne.

Detta får man bla. höra:

- Välkommen till ***** detärKATARINA!! (Jäklar vad fort vissa människor kan prata och kraxa högt! Ett bra exempel!)

- Hejdåhejdå!! (Ville bli av med mig?)

- Jasså det vill du..? (Vad vill du...? hahahah)

- Ja då ska du få prata med agnes, ett ögonblick..
Jag - Tack. (går några signaler och jag är tillbaka hos reseptionisten) - Eh..Er marknadschef Agnes svarade inte skulle jag kunna få hennes mailadress?
- Jaaa.. det är anders.*****@****.se
- Tack! (Slängde på luren, pinsamt. Tala t y d l i g t människa! Anders kunde så ha varit Agnes!)

- Haijovilkommen till *****. Det e kräleröärkhisa. hurkanjageidtsotiltjenst?
- (Shit, okej danska. Kör hårt.) HEJ. J A G. H E T E R. S A B I N A. ...blablabla...
(Förstod rätt snabbt att jag förstod henne och hon mig. Övertydlig i onödan?)

Efter vissa telefonsamtal la jag mig med huvudet i händerna på bordet och asgarva...undrar vad voltarna som gick förbi trodde...var det så jobbigt att ringa? gråter hon?

Nu efter en fika med kaffe och en chokladboll ska jag ringa vidare! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0