Dagens krönika - Killar, fram med rakapparaten!

Är ni sådana som kan sitta och titta på en person på bussen eller tåget och störa dig på hur hon eller han ser ut? Det är jag. Jag kan sitta hur länge som helst och bara stirra (dock diskret) på den där fula färgen på jackan eller på den där överdrivna sminkningen. Yes, jag erkänner. Jag vill nu inte att ni ska få fel uppfattning av vad jag menar. Jag tycker att alla ska få bestämma över hur de ska se ut och uttrycka sig. Det som kan störa mig är hur de gör det. Vissa personer kan se så mycket bättre ut om de bara skulle anstränga sig lite. Think outside the box! Ge dig själv 5 minuter på morgonen, please!
Idag när jag var på väg hit med tåget satt jag och kollade på en man med en kal fläck på huvudet. Ni vet en sån där som aldrig ger upp det lilla hår som finns kvar på skallen. Man ser dem jämt och överallt och när jag ser dem tänker jag mig alltid dem utan hår överhuvudtaget på huvudet och alltid, ja alltid, skulle männen se så mycket bättre ut om de tog fram rakapparaten. Det är sant. Varför hamnar nästan alla män där? I håravfalls-krisen, där hårstråna en efter en faller av men de som lyckas hålla sig kvar får bli kvar. Why? Det är så himla fult! Vågar de inte ta bort de få strån som är kvar på huvudet för att de tror att det unga i dem försvinner för gott då? De ser ju äldre ut med lite hår på huvudet. Speciellt om det är grått, come on! Varför ser inte dem det vi ser? Att det skulle se bättre ut utan hår? Ser det inte att de yngre killarna har det och att det ser bra ut? Jag förstår inte.
Jag har nu upptäckt att det finns flera typer av denna fläck på huvudet. Antingen är det en rund kal fläck mitt på huvudet med hår runt om eller så börjar hårfästet mitt på huvudet, och det värsta av allt (mest sedd på mycket äldre män, gubbar) hårfästet börjar väldigt långt ner på huvudet, nästan vid nacken som de slickar fram eller åt sidorna.
I morse satt det 7 stycken av dessa sorgliga män i min vagn, 7 stycken! Ja, jag räknade. Jag säger bara, ta fram rakapparaten killar! Jag gör er en tjänst! Gör det. Nu!
Sabina Jakobsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0