Rosa bandet

Mätt och belåten , yes yes.. :) Åt nyss en välsmakande ost -och skinksllad med två små bröd, direkt från pizzerian.. Yum! :) Tänkte att idag ska jag i alla fall ha en sallad för en gång skull..haha, man kan väl inte äta pizza två dagar i rad? Uh! Eller? Jo, det har faktiskt hänt mig också.. Nyttig som jag är. :P

Om en stund ska jag dra till älsklingen.. :) som jag saknar! blivit smått beroende av den där killen eller? Tror det. :P Men så är det väl när man är nykär.. :) och så får vi ju inte glömma att det är det älskade Prison Break idag! :D

En annan grej, filmen som vi såg i helgen heter inte Jakten på stenen som jag skrev i ett tidigare inlägg, den heter till och med Den vilda jakten på stenen, tack älskling för att du rättade mig, kan ju inte lura läsarna sådär. ;D

Jo föresten, nu höll jag på att glömma min verkliga anledning till detta inlägg. Idag på bussen hem hörde jag en kul grej..som jag faktiskt hört förut också men inte lika tydligt som nu.. :P En tjej står riktigt nära mig, eftersom att 520 alltid är överbelastad sådär vid fyra tiden.. (jag sitter ner) hon liksom är lite vikt över mig.. jag som läser min bok märker inte att hon vrålstirrar på mitt rosa band på bröstet..men sen..hon är inte särskilt disret och säger tillsin vän bredvid: Asså varför har alla rosa band? (Hon hänger typ fortfarande över mig) Asså det är ju snyggt men varför kan man bara inte göra ett eget, jag fattar inte? Hennes kompis som är lit mer allmänbildad säger: Men asså det är ju pengarna som är poängen man köper bandet för. Hennes kompis igen: Jahaa, asså går pengarna till den där cancerfonden eller? Jahaa men då fattar jag.
Har hört en ännu pinsammare historia..där en tjej till och med hinner göra ett rosa band själv. Haha, det är inte förrän efteråt hon får reda på varför man köper dom. Suck..
En annan upplevelse med rosa bandet inträffade när jag var i Kista och skulle köpa mat på Food Court..när jag väntar på maten säger han bakom disken: Du, jag måste bara få fråga..när man har ett rosa band, betyder det då att man har bröstcancer eller stödjer man det? Jag: Man stödjer bröstcancerfonden.. han igen: Ja, okej det är så alltså..ville bara veta. Haha, stackarn då, var väl orolig att typ 80% av Stockholms befolkning fått cancer?! Men jag förstår inte hur man kan vara så okunnig om det där och kunnat undvika det..rosa bandet finns ju överallt nu för tiden! Allt och alla stödjer ju bröstcancerfonden och dess forskning..and that's great. :)

Glömde tala om att jag gjorde ett riktigt bra kap igår också..medans Linus jobbade för fullt gick jag runt lite i väsby centrum och mest fönstershoppade så ser jag att Salt har 50% rabatt på ganska mycket i butiken..då måste man ju bara gå in. :P Och gissa om jag blev glad när jag hittade en jättesöt top som jag velat köpa flera gånger tidigare men då insett att nej, inte nu, har inte pengar..är på halva priset(!) och det finns en enda storlek xs kvar! Inga men, den här köper jag nu! Ännu mer övertalad blev jag när kassörskan förklarade att det bara är nedsatt pris ett tag, att linnet kommer bli dyrare igen sen så jag skulle passa på nu! Vadå turen med mig? :D Japp, då blev den min i alla fall.. :) Visst är det skönt när sådant händer? Att turen plötsligt vänder..

Ha en trevlig måndagskväll!
Och glöm inte bort Prison Break! ;D / S

Kommentarer
Postat av: sandra

Oh! Hon sa inte hur länge dem har nedsatt pris på salt? :D
kram

2007-11-20 @ 16:52:38
URL: http://shenanigans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0