Ibland gillar vi inte lokaltrafik..

Hm, ibland finns det vissa dagar där fantasin för en bra bloggrubrik är i botten, idag kunde jag nästan inte bestämma mig, fanns så många...några exempel förutom den jag har:  "En dålig dag", "Jag hatar SJ", "Tack vare SJ..", "Jag hatar lokaltrafik, oftast." eller bara.."Jag hatar lokaltrafik".."Det är SJ's fel!"...aa ungefär så såg det ut..kommer inte ihåg alla men många förslag var det..

Allt började nog med att jag blev tvungen att till moster från skolan för att jag idag som vanligt skulle hämta mina kusiner halv 3..jag går för att jag missade bussen..tog väl ca en kvart och det kan ju kanske låta lite men kolla ut då liksom! Värsta gosevädret ute ju! :) Och det var ju inte så att jag råkade vara klädd för vädret som alla andra smarta människor gjort i en mysig vinterjacka!? Neej, neej...alltid detta tjat om en vinterjacka, men vaf*n jag har ju ingen! Kallt! =/ Varföör köpte jag en röööd! Why!? Aja nu ska den i alla fall bort. Japp, den är äntligen såld, ska få pengar imorn förhoppninsvis på kortet och då skickar jag den.

Hur som helst jag kom fram i alla fall till moster, lämna väskan och lykades bli ca tio minuter försenad i min vaniga tidtabell för att hämta kusinerna..joda, såklart men det påpekade ju ingen så det gick ju bra i alla fall...och hela dagen men kusinerna har väl mer eller mindre varit som vanligt förutom att det är så jävla kallt att gå fram och tillbaka ute nu.. :P
Men när jag skulle ta mig hem där ifrån blev det värre...först hade jag planerat att ta halv sju bussen direkt från moster och hit (520 går hela vägen ;P) för att slippa ta tåg och byta och sådant som jag försöker undvika.. :) Halv sju bussen blev det inte så jag stannade en halvtimme till eftersom att 520 bara går två ggr i timmen ända hem till mig...så jag fick skynda mig som vanligt och var vid busshållplatsen 19:04, av ren instinkt (som jag aldrig annars skulle ha gjort) kollar jag tidtabellen och ser att det går ingen jävla buss 19:05! Nej första gången på hela dan typ som den såklart inte ska göra det! Den går 26...eh, palla vänta! Så jag skyndar mig (igen!) ner till tåget som är ca 3 min från bussen och missar såklart den precis! Ahh! Bara att vänta då en kvart...tåget kom i alla fall och jag är i Rotan 19:26...och eftersom att allt annat som har med bussar och tåg att göra har gått skit idag ska såklart inte bussen gå förrän klockan 48 när jag är framme! F'*N! 20 min ute i kylan..burr!
Försökte få tag i syrran också eller rättare sagt morsan för att be henne komma och hämta mig så att jag slapp stå där..men av någon anledning går de mesta snett idag så jag fick inte tag i någon dem, i alla fall inte först..aja, jag väntade till 19:48 och vänta...och vänta..3 miniuer försenad..great som om det inte räckte med att jag fått stå i 20 min och frysa...och vänta..och ser bussen komma! Men! (alltid ett men) Men ser den svänga in direkt upp mot Holmboda istället för att köra via stationen som den alltid gör och ska göra! Vad i H!!! Joda...den kände väl sig försenad och för att ta in tid sket den i oss som stod och väntade! Så där stod jag....jahapp! Tjugo minuter till nästa buss!! och morsan gick inte att få tag på förrän den var typ 20:09..dåå minsann..en då kände jag att nej..eller snarare lyssnade på älsklingen som jag hann träffa i ca 5 min eftersom att han också befann sig vid stationen då..att morsan ändå inte skulla hinna komma innan bussen gjorde det så jag väntade på 20:18 bussen och tack snälla för att den kom! Mina tår tog typ 15 min att värma upp igen i duschen! Nåväl, jag kom hem i alla fall..

Hade ju velat träffat killen idag men det blev så sent...allt är holmboda bussens fel... :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0