Back to school..

Yes, yes, idag är det måndag igen och lovet är slut..veckan har gått rätt fort men jag får ändå lov att säga att jag känner mig mycket piggare nu än innan..jag har sovit ut rejält och är redo för en ny vecka. Egentligen ville jag ju jobba från mån-fre med det blev ju inte så.. >_< hejdå pengar, hejdå den där jackan som jag ville ha. :( Aja, inte mycket jag kan göra åt så det är väl bara att se på det positivt istället, jag fick ju  alla fall tillbringa mer tid med killen pga det. :) Men är fortfarande besviken på halloween helgen, det blev ingen utklädnad för Linus och mig. :( åh, jag som ville det! Det tycker jag var tråkigt men jag kommer igen nästa år, nästa år ska jag i alla fall göra det! Nästa år ska jag vara med och då ska vi slå på stort! ;P Måste ju ha något att se fram emot? Hah..

Vad har hänt annars då? Jo! Jag och älsklingen såg den första snön falla i helgen, när var det? I fredags? Aaa nått sånt.. Tog en bild också på min fönsterbräda men den lägger jag in senare. Skulle man skratta eller skulle man gråta? Jag vet inte..det kändes bra och fint på något konstigt sätt men jag vill ju inte ha vinter än, nej nej nej! "Inte utan min vinterjacka!" :P Nej, jag vill ha sommar!


Det är en annan sak jag ser fram emot i alla fall som har med vintern att göra, julen. Den mysiga julen. :) Ja, och alla klappar som jag ska köpa och redan håller på att tänka ut. :) Julbak, julpyssel, lucia, julmusik, klä granen, kärlek och tomten såklart! :P Hur kan det komma sig att allt i hemmet blir så mycket varmare och mer glädjefullt när det är vinter och jul? Kanske för att man ger varandra gåvor och äntligen får visa hur mycket familjen betyder för en och tillbringar mer tid med varandra när man fixar inför julen? Hmm, jaa det är mysigt i alla fall. :) Ett ställe som jag verkligen älskar att vara på under julen är gamla stan, det är så vackert och mysigt där under deras julmarknad! Doften av brända mandlar... :) Människorna som också är där bara för att gå runt och titta och känna samma sak som jag, julvärmen. :) Barnen som springer runt med olika sorter av godis som man kan köpa eller leker i snön, kanske någon letar efter en julklapp till någon speciell.. Jaa, det är det bäst med vintern. :)

Bilder från Gamla Stans årliga julmarknad. :)

image233


Nu ska jag börja fixa mig för att röra mig mot skolan..Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0