Betygsystemet in my a--!

Jag hatar vårat betygsystem, hatar hatar hatar!

"Jaa, Sabina nu var du nära MVG igen.. men jag kan förstå dig om du är besviken, det står ju inte VG++  i betyget, men huvudaken är väl att du vet hur bra du är."

Men håll keft..
Nej! Det är inte huvudsaken! Jag är så jävla trött på det här, det står inte i cv:et att det är ett starkt VG eller G! Ska man behöva berätta det  själv eller! Varför kan vi inte ha betygsystemet som vi hade innan med 1,2,3,4 och 5 eller varför inte bara lägga till + och - efter betyget! Det kan väl inte vara så jävla svårt! Det som vi har nu är så orättvist!

Låt säga att t.ex. jag är jättenära ett MVG i svenska medans en annan ligger precis på gränsen till G men lyckades få några poäng över VG-gränsen på senaste provet och får därför VG i slutbetyg.. precis som mig.. jätteroligt, vi har ju verkligen presterat och kämpat lika mycket för samma jävla betyg.. eller hur! FUCK YOU! Och när den här skiten äntligen ändras, ja då går jag inte kvar i plugget heller! Nej, usch!

Myggen is back. Det enda och det största minuset med sommaren, alla dessa äckliga, jävla småkryp!
Jag står och väntar på bussen i.. vadå 5 minuter.. och tack vare det har jag 6 myggbett som jag kan visa upp med klänningen på torsdag! Det matchar säkert underbart! Ni tycker säkert att jag är jättenojig nu men eftersom att jag är allergisk på något sett blir mina bett mycket större än vanliga..  >.<

Mitt första CV är färdigskrivet och nu gäller det bara att skicka in det. Ska förhoppningsvis få jobb under sommarn på SynOptik i Väsby Centrum. Morbrors fru jobbar där. Hon fixar allt. :P

Nu ska jag fortsätta att spendera min tid framför tv:n.. Och föresten Baby Bang vann inte Talang 2007.. Det gjorde buktalaren.. som om hon inte övat sen hon gick i blöjor.. 1 mille liksom, det är mycket pengar att vinna, då ska man väl ha talang åtminstone, ta magikern t.ex. det är väl en mycket större talang att kunna trolla än att kunna buktala!

Aja, här kommer e liten bild på Minna och Mig från Kung Carl förra helgen för att "liva" upp stämningen :)

image21

Smile to the camera mediahoes! ;)
Ser jag lite halvbesvärad ut eller är det bara jag som är så bra på att kritisera mig själv på bilder? :P

Kommentarer
Postat av: Rebecka

håller med dig om betygen..det är jättedåligt :(

2007-06-04 @ 20:55:26
URL: http://juicyaholic.blogg.se
Postat av: Rebecka

håller med dig om betygen..det är jättedåligt :(

2007-06-04 @ 20:55:58
URL: http://juicyaholic.blogg.se
Postat av: Sabina

Ja, visst är det! usch

2007-06-05 @ 20:03:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0