Sankta Lucia skänk mig en tia..

Idag är det måndag.

Alltid lika mysigt med lucia. :) Både påväg till skolan och på morgonen här. :) Imorse hade ju någon stackare sattit ut marshaller längs vägarna och i rondellerna i rotebro..väldigt fint tycker jag. :) Men det är väl en tradition.. det där med marshallerna längs vägarna runt om i landet. :P Och så i morse då..efter att två grupper hade redovisat på religionen, vår grupp var en av dem, och det gick nog rätt bra, känder bra iaf. :) Ja, då gick vi ut från klassrummet för att titta på det traditionella luciatåget och lyssna på några sånger. Alltid lika fint. :)
Och på grund av detta har nog julstämningen smugit sig på ännu närmare. :) Men vi har ingen gran ännu! Hallå, tiden börjar rinna iväg! Och snälla, låt det inte bli som förra året..då hade vi en växt med lite julglitter i..please! Haha, fast då var ju bortförklaringen att vi nyss flyttat in i huset..aja vill bara ha en bra jul..och då kan ju snön komma någon gång också! Det är väl inte så mycket begärt?

Tomten jag önskar mig snö på julafton. Mycket snö.

Igår åkte ju jag som sagt till killen och käkade..en jättegod thairätt. :) Mina favoriter när det är Linus som lagar maten. :) Mums. Och tiden sprang iväg, hann i princip bara duscha och sen var det läggdags. Trött imorse. Men nu är det bara en vecka kvar. :D Känns underbart.

Och så lite om helgens äventyr..jaa imorn är det olika tankar och planer mellan mig och älsklingen men får se vad som händer..vi ska iaf tillbringa morgondagen tsm. :) På lördag fyller min Simone år, haha äntligen 18! Känns så konstigt..jag blir ju liksom 19 om 3 månader..haha stackarn..och samma sak med Diana som jag ska fira nästa helg. ;D Så det blir lite föra med massa folk hos henne först och sen blir det utgång. :) Blir nog jättekul. :) Söndagen eller snarare söndagskvällen tillbringar jag nog hos kusinerna..för lite barnvakt. Har så lite pengar som man kan få i princip, ligger på minus..så jag ska försöka skrapa ihop lite som desperat-barnvakt. :P Måste ju låna lite bara för att kunna följa med på lördag liksom.. men det ordnar nog sig..sankta lucia skänk mig en tia? eller..bör jag börja söka lite mer seriöst när det gäller deltids jobb kanske? Jaa..men jag kommer aldrig till skott. Men jag ska. Jag ska.

Nu har jag hål..måste ta reda på om vi har en lektion efter lunch..det går lite rykten om att man kanske kan strunta i den..och om så är fallet tänkte jag att jag kan sticka redan nu..för min nästa lektion är klockan 3..och den orkar jag ju inte vänta på. Bara lämna in artikeln i lärarens fack eller nått så kan jag sticka sen..men har jag lektion efter lunch, ja då blir jag nog kvar här..bara så jobbigt..eftersom att det är måndagsschema idag har jag så mycket hål..

Hörs senare.

Kommentarer
Postat av: sandra

"Idag är det måndag"
Haha, Lucia var väl inte på en måndag? :D Det var väl, typ igår?

2007-12-14 @ 11:13:54
URL: http://shenanigans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0