Julbak, julmarknad, jul, jul! :P

Jaha, nu har man då ganska mycket att skriva och tala om.. i fredags, jaa det blev en vanlig mys-fredags-kväll hemma hos mig..med idolfinalen som slutade rätt rättvist enligt mig.. :)

I lördags åkte jag till väsby centrum för att möta Linus och Sandra..vi skulle shoppa lite dricka till kvällen :P eller snarare Sandra..men snart älskling så får du köpa också, snart! :P Hur som helst så blev de rätt segt eftersom att Linus arbetskamrat såklart var försenad med en timma..men jag och Sandra gick runt lite i affärer så länge. När han fick sluta så gick vi även in på Ica för att köpa tomtemössor som vi hade på oss på kvällen. ;D Sen åkte vi till Vi och köpte ännu mer grejer..alla ingredienser för bakingen såklart . :P
Jaa, det blev faktiskt en riktigt trevlig kväll med lite glögg och x-mas cider :) och all julbak och all Tomterockers såklart :D vilken Tomterockers låt lyssnade vi inte på 253 ggr den kvällen? :P Linus gjorde någon jul-limpa, som blev jättegod btw :D Görel stod väl mest för lassekuttarna (Skratt! ;D) och jag, Sandra och Linus hjälpes åt med Rocky road, mamma vad gott :D Jaa det blev en bra kväll med många skratt och kosntiga samtalsämnen och även mycket spelande av Guitar Hero ;D i like! Även om jag suger just när det gäller Guitar Hero.. :P

Under bakningens gång och på våra fina skapelser:
 


GOTT! :D

Söndagen då? Jo den var ju egentligen inte så väl-planerad för Linus och mig eftersom att han egentligen skulle jobbat men det slapp han så vi och Sandra drog till Märsta och gick på Sigtunas julmarknad med deras pappa + familj :D Jättemysigt! :) Fast något kallt..och efter det drog vi vidare hem till deras pappa för ännu mer glögg och julmys med julfika. :) Lite halvjobbigt bara när vi tittade på Lasses (deras pappa) och Helens (hans sambo) semestervideo från deras vistelse i Thailand för några veckor sen...nä, nä blev inte allsl sugen! Åååh..börja spara pengar? Vilka pengar?! Åh! Hur som helst så beställde vi lite thaimat och käkade där. :) Mycket gott, och tror aldrig att det varit så svårt att beställa hämtmat förut..eller rättare sagt ha-ha-roligt att beställa hämtmat förut..som egentligen skulle bli en leverans.. haha latte, latte! :D men det gick bra till slut och var som sagt riktigt smarrigt. :)
Vi fick stjuss också hem som en guldkant på dagen, mycket skönt :) Haha "Fa-an vad ni babblade då! Hörde ju knappt vad hon sa!" haha :P "Märsta station? Rotebro station? Sollentuna? Hejdå rotebro!" Haha, what?

Never mind :P En mycket trevlig helg har det varit och idag är det måndag igen..usch, hade sååån lust att ligga kvar i sängen i morse men nej, det blev inte riktigt så, och det var väl lika bra, bara två veckor kvar nu tills lovet, fortsätt kämpa! :P Åh, det ska bli så skönt med lov. :)

Nu snart ska jag möta diana och äta lunch med henne.. :)
Pusshej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0