Dan före dopparedan

Jaa, äntligen jullov! Och imorgon är det julafton :D Kan det bli bättre? Hihi, är på ett jättebra humör men tyvärr har jag också börjat bli sjuk som alla andra..förkyld alltså. Sitter och knaprar halstabletter nu i hopp om att det ska försvinna tills imorn. Då vill man ju inte vara sjuk. Åh, längtar som ett litet barn, haha :)

I fredags då...jaa det blev fika och prat med mentorsgruppen och sen var det bara att gå ner till aulan för att titta på årets sista sho, julshowen. Men som alla vet, eller inte alla men de som har gått på rudbeck de senaste åren och möjligtvis hört om det är att det väldigt, och då menar jag väldigt ofta går brandlarm..så varför inte under julshowen? Joda, jajamensan, missade i och för sig bara ca 15 min men ändå, kul att alla i aulan reser sig upp samtidigt som lärar-bandet spelar för fullt, haha de slutade nog inte förrän alla var på bäg ut ur dörrarna. :P Ja, så kan det bli. Blev inte ett dugg överraskad. 
Hur som helst, efter det drog jag och Sofie hem till mig för att hämta pengar och sen vidare till väsby centrum för att hitta de sista julklapparna och hälsa på killen och så skulle jag köpa nya p-piller...såklart så fanns inte just min sort där så jag fick åka till stinsen, som tur var skulle ändå Sofie och hennes mamma dit så jag hängde på dem. :) Var där en stund och sen fick jag även skjuts hem. :) (Lägg extra mycket märke till min rättstavning av ordet "skjuts") haha stolt ;D


Jaa, sen var det ju bara att åka hem och börja fixa sig för kvällens äventyr..Jag och syrran drog vid halv sju och mötte typ alla andra på väg till den andra bussen mot rotsunda och väsby...var vid lokalen några minuter i sju. Och vad kul vi hade! Haha, det börjar med att alla får ett "uppdrag"  på en lapp som de ska utföra under kvällen fram till strax innan nio typ och man får absolut inte säga vad som står på lappen. :P Jag fick uppdraget att kind-pussa alla jag träffar/pratar med under kvällen. :P Men roligaste var Ellens uppdrag, hon skulle få alla att be en bordsbön innan maten, och jag trodde hon var seriös hela tiden! "Typiskt dig Ellen" "Eehh hehe va?" haha :D Och Jaa, det var en massa roliga och sjuka uppdrag men orkar inte skriva alla :P
Vi åt tacos och förade till halv tio tror jag och därefter drog vi in till stan..the vibe var våran slutstation..och det blev en mycket bättre kväll än vad jag kunde hoppats på, verkligen! :D Superkul! Drack och dansade så det stod härliga till! Haha min kropp kände av det igår, helt slut och gjorde illa min ben också, men vilken dum jävel byger upp en "scen" eller snarare en upphöjning  på ca 3 decimeter där man kan dansa på och har ett mellanrum mitt i upphöjningen på ca 2 decimeter?! Vem har inte ramlat ner i det hålet likom?! Farligt ju! Någon kan ju ramla och slå sig! I fredags var det min tur och det pinsammaste var att jag inte ens var så påverkad då. Sabina dansar med mickan och Emilia och plötsligt...försvinner hon ner i ett..svart hål? Borde ha sett lite kul ut men..har en stor bula på smalbenet som värker som f*n! Och det är ju mindre kul. Som tur är ser jag i alla fall inget blåmärke än så länge.

Måste bara ta upp två grejer som hände under kvällen som gav mig ett gott skratt. Simone vill smaka av min cider och blev helt fascinerad av att jag hade ett sugrör i flaskan, hon ska då ta tag i sugröret men lyckas peta ner det i flaskan i stället, hm, hon stoppar ner fingret för att få upp sugröret igen men fastnar! Hon försöker dra ur fingret och plötsligt flyger det ut med sugröret, haha sugröret flyger dock lite längre än hennes finger och hamnar på golvet. Jag gick och hämtade ett nytt. :P
Och den andra grejen var att det kommer fram en kille till mig och Roxanna, tror emilia var med också..eller var det mickan? Nåja, hur som helst, han ber oss att stanna kvar vid baren för att han skulle komma tillbaka med något till oss..och han kommer tillbaka med the vibe kort..hade ju redan ett men tydligen gäller inte det längre, kul att jag kunde anväda det hela kvällen, haha aja vi skulle tydligen säga vårat förnamn för att få vår första bokstav på ett klistermärke som skulle sitta på kortet..hänger ni med? Och så här gick det för mig: Han "Vad heter du?"  "Sabina" "Va?"  "Sabina!"  "Pernilla?"  "SABINA!"  "Sss" (Leter efter ett klistermärke med S på) "De är slut, ditt efternamn?"  "Jakobsson"  "Va?"  "JAKOBSSON!, J!" (pekar på klistermärket med ett J på) Han tar ett klistermärke med ett i på sätter det på ett kort och ger det till mig.. hur svårt kan det vara!? Haha "iakobsson, that's me" ;)
Nåja, kvällen i helhet var hur bra som helst! :) Fick ju t.o.m sällskap ända hem till Linus eftersom att jag träffade på Sandra och Pia vid centralen, mycket glad överraskning tyckte jag. :) Vilka/vad är pella och pocka? Fniss.. alltid lika kul med felformuleringar och när flera ord eller namn blir till ett sammansatt. Det tycker jag är kul.

Idag har jag faktiskt varit en snabbis i väsby centrum för att köpa den sista julklappen, nej jag skojar inte. Haha det har aldrig hänt förr, och jag som klagat på alla andra som är sent ute. :P Nåja, nu är alla klara och inpacketerade :) Slog in alla igår. :) Igår bakades det även en hel de här igår, blev nä'stan illamående av all godis..eller var det kanske för baksmällan? Hm, vilket som..kläddes även granen igår, jag hann sätta i en kula innan jag drog till min Linus..men fick vara med och klä deras igår så det jämnade väl ut sig. :) Båda är himla fina. :)

Nej, nu ska jag sluta skriva för det är ändå ingen som kommer läsa allt. En eloge till den alltså. Men imorn kommer släkten hit och sen bär det av till killen för mer klappar. :) tihi, mys!
God Jul skriver jag nu för imorn lär jag ju inte skriva nått. :D
Bilder från i fredags kommer en annan dag, nu orkar jag inte lägga in. :P


Kommentarer
Postat av: Roxanna

Heey babe :) Var bara tvungen att säga att det var mig och diana du dansade med när du ramlde i hålet där på the vibe :D i alla fall var det med mig och inte med emilia och mickan :P
Haha besservisser jag är
Puss

2007-12-23 @ 22:20:39
URL: http://Roxie.blogg.se
Postat av: sandra

Hahaha! Vad var pocka egentligen? :D

2007-12-25 @ 20:53:27
URL: http://shenanigans.blogg.se
Postat av: Sabina

Roxanna:
Haha jaha okej då vet jag ;D bra att du länkar till fel blogg föresten, haha :P vilken adress är den riktiga till DIN blogg? :P
Puss babe

2007-12-27 @ 00:04:17
URL: http://sabinajakobsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0